Thanhouser studio in New Rochelle, NY ca. 1910 Photo credit: Thanhouser Company Film Preservation, Inc. www.thanhouser.org

Call for Special Issue 22.2 (Spring) The Moving Image

"Borders and Boundaries"

Help us see things more clearly…

Call for Special Issue
“Borders and Boundaries”

The Moving Image invites submissions for possible inclusion in a Borders and Boundaries Special Issue. Building upon the Borders and Borderlands stream at the AMIA Spring 2021 conference, we welcome work that examines contact zones, third spaces, and fluid identities of humans and moving images in liminal spaces. Are as of interest include, but are in no way limited to, the following areas: 

La imagen en movimiento invita a enviar presentaciones para su posible inclusión en un número especial de fronteras y límites. Sobre la base de la corriente de Borders and Borderlands en la conferencia AMIA Spring 2021, damos la bienvenida al trabajo que examina las zonas de contacto, los terceros espacios y las identidades fluidas de los humanos y las imágenes en movimiento en los espacios liminales. Son de interés, entre otras, las siguientes áreas:

•        Traditional scholarly papers and historical essays on the moving image in literal, metaphorical, and filmic borderlands nationally and globally
•        In-depth examinations of specific preservation and restoration projects on, across, or near geographical borders and moving image media boundaries
•        Detailed profiles of moving image collections or archives in border states, nationally and globally
•        Interviews with leading figures in borderlands moving image archives communities, broadly construed
•        Reviews of border and boundary-themed film festivals, conferences, or exhibits
•        Theoretical and visionary articles on the future of decolonizing the moving image archiving field
•        Moving image constructs of liminality, fluidity and/or boundedness or boundlessness
•        Technical and practical articles on research and development in the field as it relates to borders, even of the film frame itself
•         Ethics of restoration and preservation efforts in border communities
•        The study of border, transnational, and transcultural home movies and other nontheatrical forms
•        Intellectual property restrictions, including questions of image sovereignty, affecting preservation and access to archival moving images
•        Emergent genre definitions within under-represented visual cultures
  • Artículos académicos tradicionales y ensayos históricos sobre la imagen en movimiento en fronteras literales, metafóricas y fílmicas a nivel nacional y mundial.

• Exámenes en profundidad de proyectos específicos de preservación y restauración en, a través o cerca de fronteras geográficas y límites de medios de imágenes en movimiento

• Perfiles detallados de colecciones o archivos de imágenes en movimiento en estados fronterizos, a nivel nacional y mundial

• Entrevistas con figuras destacadas en las comunidades fronterizas de archivos de imágenes en movimiento, interpretadas de manera amplia

• Reseñas de festivales de cine, conferencias o exhibiciones de temática fronteriza y fronteriza

• Artículos teóricos y visionarios sobre el futuro de la descolonización del campo del archivo de imágenes en movimiento

• Construcciones de imágenes en movimiento de liminalidad, fluidez y / o delimitación o ilimitación

• Artículos técnicos y prácticos sobre investigación y desarrollo en el campo en relación con las fronteras, incluso del propio marco de la película.

• Ética de los esfuerzos de restauración y preservación en las comunidades fronterizas

• El estudio de películas caseras fronterizas, transnacionales y transculturales y otras formas no teatrales.

• Restricciones de propiedad intelectual, incluidas cuestiones de soberanía de imágenes, que afectan la preservación y el acceso a imágenes en movimiento de archivo

• Definiciones de género emergentes dentro de culturas visuales infrarrepresentadas


Inquiries and submissions should be directed electronically to Jennifer Jenkins at jenkinsj@arizona.edu, cc’d to Devin Orgeron at editor@themovingimage.org. We are happy to discuss ideas and answer questions in advance of submissions. 

Las consultas y las presentaciones deben dirigirse electrónicamente a Jennifer Jenkins a jenkinsj@arizona.edu, en copia a Devin Orgeron a editor@themovingimage.org. Nos complace discutir ideas y responder preguntas antes de las presentaciones.

Book, media, and  conference Reviews should be sent to Brian Real at realb1@southernct.edu
Las reseñas de libros, medios y conferencias deben enviarse a Brian Real a realb1@southernct.edu

All manuscripts should be submitted as a Microsoft Word e-mail attachment, double- spaced throughout, using 12-point type with 1-inch margins, using the Chicago Manual of Style, 17th edition.

Please note if your piece should be considered for our “Features” section, our “Forum” section, or our new “Collections” section.

 

Todos los manuscritos deben enviarse como un archivo adjunto de correo electrónico de Microsoft Word, a doble espacio, utilizando letras de 12 puntos con márgenes de 1 pulgada, utilizando el Manual de estilo de Chicago, 17ª edición.

Tenga en cuenta si su pieza debe ser considerada para nuestra sección “Características”, nuestra sección “Foro” o nuestra nueva sección “Colecciones”.

Types of Submissions:

Features: Double-blind peer reviewed research articles, 4000-6000 words 
Forum pieces: Shorter, less formal (interviews, notes from the field, etc.) 
Collections (NEW SECTION!): Collection profiles

Características: artículos de investigación doble ciego revisados ​​por pares, 4000-6000 palabras
Piezas del foro: más breves, menos formales (entrevistas, notas de campo, etc.)
Colecciones (¡NUEVA SECCIÓN!): Perfiles de colección